donderdag 3 september 2009

Nieuw bed

Met deze hitte is een klein beetje beweging al voldoende om me te laten hijgen. Ik lijk wel een hond, zeggen ze dan. Of dat ze nog nooit eerder een kat gezien hebben die hijgt als een hond. Om dit soort vergelijkingen te voorkomen (want wie wil er nu vergeleken worden met een hond?) probeer ik mijn activiteiten te beperken tot de koelere uren in de ochtend en de avond.

Overdag blijft er niet veel over dan te slapen, maar het is vaak moeilijk om een enigszins koel plekje te vinden. De koelste plek in huis, de slaapkamer is overdag verboden terrein geworden, sinds ik er een keer ingesloten zat en het bed als toilet gebruikt heb. Mijn favoriete plekje, achter de toiletpot in de slaapkamer is dus niet meer beschikbaar. In het toilet in de keuken, dat voor de opslag van gastanks gebruikt wordt, heb ik nu dus mijn intrek genomen achter de niet in gebruik zijnde toiletpot. Naast enigszins koel is het er ook lekker rustig want er lopen niet steeds mensen langs, zodat ik lekker mijn dutje kan doen. Sinds kort heb ik echter ook een ander plekje ontdekt, maar daar laten ze me dan weer niet met rust: het keukenkastje. Ik vond mijn nieuw ontdekte bed wel comfortabel, maar het bleek alleen maar leuk voor de foto te zijn en toen werd ik er weer uitgebonjourd (ja, ook ik leer Frans!):






Ik heb mijn plekje achter de toiletpot bij de gastanks dus maar weer ingenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten